Det man inte har i huvudet får man ha i bilens hastighet

Dagens lärdomar:

Man kan hinna fram och tillbaka till stan (1,3 mil enkel resa) från Lilla bärstigen två gånger på 20 minuter, om man driver på sin Ford focus ordentligt. (Ja jag är enormt tacksam att farbror Blå inte stod och gömde sig bakom ett träd längs vägen)

Tar man med sig lilla dotterns skötväska istället för den viktiga axelremsväskan (packad med bl.a. tågbiljetter, frukost, plånbok, mobil, Mp3, studielitteratur, godis och annat viktigt) måste man köra fram och tillbaka till stan två gånger. Och trots att Forden är så duktigt och kör så snabbt hinner man inte parkera hos föräldrarna och ta spårvagnen sista biten, utan får parkera vid tågstationen och betala dyra parkeringspengar.

Det är oerhört irriterande och störande när finska lab-kollegor sitter och babblar under föreläsningar (som för övrigt hålls på engelska och en del på engelska med skottsk brytning). Jag förstår ju inte ens finska!!

Man blir kräksmätt och får ont i magen när man provsmakat choklad-kladdkaka, citron-marängpaj, kolanötpaj, blåbärspaj, fruktsallad och jordgubbscheesecake... två gånger om. (Fast nu skulle jag nog kunna trycka i mig lite igen, om jag haft tillgång till dem)

Det är mycket trevligare att spendera dagen på Steningeviks kursgård med fin natur, god mat och lärorika föreläsningar än inomhus på ett stressigt lab. Tror jag ska börja att bara åka på sådana här leverantörs-informationsdagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0