Lite spänning i tillvaron är aldrig fel

Ibland måste man bara utmana ödet, krydda livet lite extra och lägga in lite spänning i tillvaron. Därför testade jag tålamodet genom att låta stora barnen hjälpa till med kvällsmaten ikväll, trots att jag själv var/är så trött att jag knappt kommer ihåg vad jag heter. Det hela gick ändå rätt bra måste jag säga...
Det tog faktiskt bara 25 minuter för dem att skala två potatisar var, och då behövde jag bara skala om dem en liten aning efteråt. Och sen hade sonen bara ut hälften av såsen på spisen, så när vi kokat ny hade vi 1,5 omgång sås till maten. Inte helt fy skam.
Nu ska jag testa hur hur länge ögonen kan hålla sig uppe och i fokuserat tillstånd... eller så testar jag hur mörkt det blir på andra sidan ögonlocken. Att lägga sig klockan åtta, strax efter att barnen lagt sig, en torsdagskväll är väl hel normalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0