Allt är som vanligt (fortfarande/igen)

Jahapp, så var det ny vecka igen, och allt är som vanligt:
Storbarnen är i skolan och har sen pappa-vecka, Lilla J är på dagis, M är på jobbet, huset behövs städas, tvätten behövs tvättas och diskmaskinen behöver jobba och jag är inte på jobbet...
Dessutom har vi äntligen städat bort julen, det tog bara en knapp vecka.
Tisdag: Pepparkakshusrivning påbörjad


Onsdag och Torsdag: Bort med adventsljusstakar och alla tomtar


Fredag: Fortsatt rivning av pepparkakshus


Lördag: Granen kastas ut

Nästa år tänker vi inte låta barrspridaren stå kvar en extra vecka bara för att E och T ska få vara med på "julgransplundringen". När vi i lördags informerade dem om att vi skulle slänga ut granen frågade de med ögonen på datorskärmen om de var tvugna att vara med...
Nästa år ska vi nog förresten inte alls ha någon gran. Jag har sparat alla barr från årets gran så jag kan sprida ut dem på julgransmattan med en gång. På så sätt blir det mycket luftigare i vardagsrummet och ändå får vi julgransdoft och barr över hela huset.
Fast nästa år tänkte jag börja med att ha barren enbart på mattan... så får vi se hur det går vartefter.

Dessutom blir det inga bekymmer med att placera ut julgransbelysningen, glitter och röda kulor jämnt runt granen. Bara att slänga ut över barren lite konstnärligt sådär...

Vad är då anledningen till att jag är hemma idag då? Ja, gissa en gång (om jag säger att det inte är VAB). Precis! Förkylningen så klart. Behöver jag säga att jag ser fram emot daten med doktor T i eftermiddag. Hoppas, hoppas att han hittar någon bra kur. För snart blir jag tokig på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0