Aptiten är det iaf inget fel på

Jag må ha en rinnande/täppt näsa, ont i halsen och värk i varenda bihåla man kan hitta i huvudet, samt vara extremtrött på grund av sömnbrist, men aptiten är fullt frisk (man får ju inte glömma att jag är gravid, vågar inte tänka på hur jag kommer se ut i maj...)


Frukostbrickan (och det ska tilläggas att jag i vanliga fall brukar få i mig högst en talrik yoghurt på morgonen)

Mat är nästintill det enda jag tänker på. Jag hinner knappt äta upp "hemma-hotellfrukosten" innan jag börjar planera för lunch... och så håller det på.
Och nu har jag kommit på det ultimata sättet att få utlopp för min mat-"obsession". Egentligen äter jag inte så jättemycket (iaf inte till lunch), utan det är mest i huvudet det sitter, jag måste liksom planera. Så nu skriver jag matsedlar för veckorna framöver. Då slår jag dessutom "två eller kanske till och med tre flugor på smällen"... Alla som läst här inne ett tag vet att jag är extremt beroende av listor och älskar att skriva sådana. Och vad är en matsedel, om inte en lista?!!
Dessutom kan jag, på bussen hem från jobbet, ägna mig åt andra tankar än klura ut vad kvällens mat ska bli och vad som behövs handlas. För självklart skriver jag även vecko-inköpslistor att handla efter, så man har allt hemma till den maträtt som står på schemat för dagen.
Måste säga att jag ändå är rätt nöjd med mig själv. Sen får vi se hur länge detta håller i sig. Har fått för mig sådana här saker förut och de kan ju inte hållit i sig eftersom jag börjar om nu.

Kommentarer
Postat av: Barb

I've attempted to write menus at various points in my life and it has never taken hold for me either, even though, like you, I think it would make life easier to know ahead of time "what's for supper". Good Luck!



Barb

2011-01-14 @ 13:34:57
Postat av: Ulrika

Tack Barb! Ja nu har jag iaf skrivit meny för januari ut och ska försöka hålla den. Sen får vi se hur det går. Det är ju som sagt var skönt att veta vad man ska laga för mat och att allt finns hemma när man kommer hem från jobbet på kvällen.

2011-01-15 @ 12:50:01
URL: http://lillaulle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0