Kontrasternas dagar

Tala om att dagarna den här veckan har skiljt sig åt.
I onsdags lämnade vi Lilla J hos mormor och morfar och åkte upp till Stockholm för att vara med på ett jättefint bröllop mellan en ungdomskompis och hans fästmö.

brudparet under utomhusvigseln (!!). Ja det var aningen kallt, men väldigt fint.


de vackra och goda bröllopstårtorna


första dansen som herr och fru

Torsdagen började med hotellfrukost och avslutades hemma i soffan framför en film efter att ha kört hem från Stockholm i snöstorm.
och här ser det bara en tiondel så illa ut som det var. Snitthastigheten låg nog på 60 km/h.

Jag kände mig dessutom rätt bakfull dagen efter bröllopet, trots att det starkaste jag drack under kvällen var alkoholfri cider. Tror det var något med graviditeten och det faktum att jag sov knappt 2,5 timma på natten som gjorde att jag kände mig lite "vajsing" och "dagen efter" (och även under nästan hela fredagen). Hade yrsel, hjärtklappning och mådde rätt illa.

Eftersom jag mådde som jag gjorde och sambon mådde som han gjorde (han hade dock intagit betydligt starkare drycker än alkoholfri cider) blev fredagen en rätt lugn dag. Vi spenderade fredags-förmiddagen med att bara vara (förutom när sambon var tvungen att skotta bort alla "meter" snö som fallit) och eftermiddagen med att spela Wii, med Lilla J som extra utmaning i form av störningsmoment.

lite bus


och självklart ska Lilla J "osså spela", men tröttnade efter halva slalombanan och fortsatte på sitt eget lilla vis.

När vi väl fått Lilla Bus-J i säng (vi kämpar med att återställa normala sovtider tills på måndag när vi återgår till vardag igen. Det går sådär, så det kommer säkert bli en spännande utmaning för pappa M  på måndag morgon) blev det film och varma mackor.


Idag sov vi som vanligt för länge och åt alldeles för sen frukost. Nu har jag äntligen fått Lilla J i säng för middagslur, och sen ska vi iväg och handla lite mat till kvällen då mina föräldrar kommer hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0