Gravid-cravings

Jag är inte mycket för fikabröd. Om det inte innehåller choklad eller kanske om det inte är kanelbullar förstås. Torra kakor imponerar vanligtvis inte alls på mig. Men nu är jag gravid, och då ställs allt på ända. Helt plötsligt kan jag helt rata chokladbollar och kladdkakor och istället vräka i mig...

Något suddiga gravid-favoriter

havrekakor!! Tala om gravid-cravings.
En kopp kaffe och en eller tre havrekakor efter frukost gör hela dagen nuförtiden.

När jag väntade Lilla J var det gelégodis som gällde och då med fördel dessa



Det är också totalt tvärtemot mitt icke gravida jag. Men då, sommaren 2008, var ett par halvkilos-påsar i veckan var inga problem att trycka i sig. Svågern konstaterade att det aldrig var svårt att veta var jag var, det vara bara att följa den sötsliskiga hallonlukten.
I helgen när jag var på Gekås i Ullared sålde de så klart billiga påsar med dessa, så jag köpte på mig en i tron om att de även denna gången kunde stilla suget efter något som jag inte riktigt visste vad det var. Men efter bara tre, fyra stycket kunde jag konstatera att det var mer än tillräckligt. Geléhallon är definitivt ingen gravid-craving denna gång. Då föredrar jag helt klart havrekakor.

Annars då?
Jo, Lilla J har fått ett inbjudningskort till sitt första födelsedagskalas hos en dagiskompis. Min lilla bäbis ska på kalas hos en kompis!!



Hur ska det gå? Hon är ju så liten... eller?!
Hur i all sin dar kunde det gå så fort? Ena stunden satt jag med henne i famnen och ammade konstant och andra stunden ska hon äta kalasmat och leka lekar hos en kompis. Å andra sidan ska hon ju även bli storasyster. Nästan så man får lite panik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0