Halvfart

Dagen idag har gått i halvfart, iaf för mig... dock inte för dottern som ständigt kör i 110 när hon är i vaket tillstånd. Anledningen till min inbromsning var en natt av ont i magen och näst intill obefintlig sömn. 
Trots detta gav jag mig av för matinköp i arla morgonstund. Kylen ekade tomt och var i stort behov av påfyllning, och eftersom jag inte visste om magontet skulle bli värre tog jag tag i det hela så fort jag kunde och promenerade in genom mataffärens dörrar exakt klockan tio över åtta. 
Det gick! men efteråt var jag rätt slut och det har inte blivit mycket mer gjort här hemma under dagen. Måste dock säga att det var väldigt skönt att åka och storhandla så tidigt, när det nästan är folktomt i affären. Lilla J blev visst också rätt trött efter det ovanliga morgonäventyret (aldrig har väl mamma fått för sig att shoppa mat så tidigt förrut) och sov i nästan två timmar när vi kom hem. Som tur var... så att jag också hann pusta ut. Magontet lugnade sig sen också som tur var...

Nu väntar fredagsmys framför tv:n och antagligen rätt tidig säng-gång. Imorgon är det förberedelser inför målning av garaget och lite omflyttning i stora dotterns rum (så sambon kan börja förbereda för bergvärme-pumpen) som gäller. Sambon min var och köpte färg idag och nu är vi nyfikna på att se hur det blir. Bra hoppas vi eftersom samma färg kommer målas på stora huset när det blir klart...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0