Krasch och julstök

Min dator har kraschat!!! Jag stängde av den på kvällen som vanligt och när jag skulle sätta på den på morgonen var den helt död. Vilken tur att jag för några dagar sedan förde över alla foton till min externa hårddisk. Datorn har varit lite vajsing ett tag, så jag kände väl på mig att det nog var en bra idé. Älskade M har tagit med den till dator-grannkillen på jobbet så får vi se vad domen blir.
Tycker inte alls om att min fyrkantiga vän försvunnit. Nu får jag låna tillbaka min gamla dator från sonen för att klara mig. Jag läser ju en nätbaserad kurs och är rätt beroende av en dator. SYND att jag inte hann föra över mina dokument till det externa också... en hel höst av fysiologikurs och försvann... blir en hel del pyssel nästa höst när jag ska avsluta kursen gissar jag. De dokument jag har till den kursen jag läser nu finns som tur är till stor del på kursens hemsida.
För övrigt har jag äntligen kommit igång med julstöket.
I torsdags kokade jag dubbel omgång knäck (vet att den annars har en tendens att vara slut redan innan julafton) och i fredags var det pepparkaksbak hemma hos mamma och pappa med  alla tre barnen.

Själv hann jag få ihop EN egen plåt med mini-pepparkakor mellan hjälpronderna till barnen. Och när de hade tröttnat efter sådär 20 min var jag helt slut. Det blev med andra ord en hel del deg över, så jag fick med mig lite hem och ska försöka få till några plåtar till inom kort.


Minipepparkakor, lagom tilltugg till glöggen


Förutom pepparkakor och knäck har jag även fått till lite chokladkolor och arrakstryfflar och i dagarna framöver blir det mer tryffel med varierande smak, brända mandlar, chokladdoppad marsipan och en och annan chokladpralin. Sen får det räcka med godis till julgodisbordet.

Julens chokladkola, arrakstryffel och knäck.


Gällande husfronten väntar vi fortfarande på trappan, men har fått vår soffa till tv-rummet och fått upp garderoberna i sovrummet. Det är SÅ skönt att slippa ha och se alla kläder utspridda i vårt rum.


Garderobsdörrar i sovrummet... inga kläder framme längre...



Soffmontering


Nu vill inte lillan leka själv längre och det doftar mystiskt från henne... gissar att hon vill ha en ny blöja.



Kommentarer
Postat av: Elin Svensk

Din stordotter är ju exakt kopia av dig, när ja ser henne på bilden vid baket tänker ja på oss när vi satt i det där däcktornet på skolgården i klockartorpet med en mugg vatten o tävla om vem soom kunde rapa högst o längst, hahaha!! Vet du vad Tisse gör nu för tiden? Kommer du i håg honom förrästen? Kram

2010-01-11 @ 12:17:48
Postat av: Ulrika

Självklart kommer jag ihåg våra raptävlingar i däcktornet skrattar Har hört av rätt många att stordottern är lik mig, lite kul för hon var jättelik sin pappa som bebis. Ja visst kommer jag ihåg Tisse, har honom som vän på facebook. Han är visst utbildad fritidspedagog men är egen företagare eller nåt sånt nu tror jag och fotograferar. Facebook är bra när det gäller att hitta gamla bekanta :) Kram

2010-01-11 @ 13:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0