Värme tack!

Alltså, snälla snälla vädret kan du inte bestämma dig för sol och 25 grader varmt... gärna tills nästa sommar. Några dagar med gråväder, regn och åska räcker för att förstå att min kropp verkligen inte gillar sånt. Varken fysiskt eller psykiskt. Reumatismen passade på att plocka fram hela artilleriet och punkt-attackera nacken nu när vädret visade sin dystra sida. Så inte nog att man blir trött och deppig av att allt är grått och blött ute (och semestern är slut), man kan dessutom knappt röra sig utan att det värker och ilar från huvudet och ner i ryggen. Ganska o-optimalt i mitt arbete dessutom, där man sitter och pillar med bakterie-plattor, jäsningsrör, pipetter, smårör med eluat, och annat smått.
Så snälla Sverige-väder, mer sol och värme tack! Tyvärr känns det som oddsen är rätt mycket emot mig. Jag får väl köpa lite trisslotter och vinna några miljoner så vi kan flytta till Italien istället. För det är väl inte omöjligt att flytta med hus, trädgård, släkt och vänner... utan dem klarar man sig ju inte liksom.

Jag tycker helt klart att ledgångsreumatism är väldigt onödigt. Fattar inte varför kroppen har envisats med att lägga till den applikationen i systemet. Var raderar man den?! Någon som vet?

Längtar tillbaka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0