Till slut fick jag ge upp och hissa den vita flaggan ändå

Okey, till slut fick jag ändå kapitulera. Magen vann. Det är bara att inse... jag är gravid och då krävs det kläder gjorda för stora magar, typ mamma-kläder. In i det sista har jag trängt på mig mina större tröjor (varav några jag faktiskt fortfarande kan använda mig av) och mina vanliga jeans och andra byxor, med gummisnoddar i gylfen (som glipade mer och mer för varje dag).  Av erfarenhet vet jag ju hur trött man är på alla mamma-kläder under slutet av graviditeten, därav mina tappra försök att använda mina vanliga kläder så länge som möjligt (trots att magen putade märkbart redan i vecka 8) Det har inte varit direkt bekvämt om man säger så, men de senaste veckorna var det rent ut sagt obehagligt, jag är ju ändå i vecka 19 med fjärde (FJÄRDE!!!!) barnet nu.
Så härom dagen tog jag tag i det hela och bar upp IKEA-kassen med kläderna från graviditeten med Lilla J, och började rensa ut tighta byxor och trånga tröjor ur garderoben för att göra plats för mer magvänliga kläder. Lite sorgset var det. Men så tänkte jag på hur trevligt det blir när jag får plocka fram de där kläderna igen och då blev allt genast bättre. Och så måste jag nog erkänna att jag ändå tyckte det var lite småroligt att titta igenom mammakläderna när jag vek in dem. Det fanns ändå en hel del rätt fina grejer (som jag kommer vara urless på om några månader). Nu vet jag ju dessutom att detta kommer vara absolut sista gången jag behöver gå igenom detta, vilket underlättar en hel del också och kan kanske eventuellt göra det aningen vemodigt (fast mest väldigt skönt).

Näe, magen vill inte längre bo i mina jeans med snoddar i gylfen...

Idag var jag och sambon dessutom ute en sväng på mellandagsrean och inhandlade lite mer kläder, bland annat en klänning jag ska kunna klämma in mig i till kompisens bröllop nästa vecka, ett par svarta mamma-byxor som är tänkte tillsammans med en tunika på nyårsfesten och det allra bästa... ett bar mjuka, mysiga mamma-mysbyxor som jag hittade på rean. Funderar allvarligt på att strunta i klänningen på bröllopet och de svarta byxorna på nyår och komma i just mysbyxor. Det är ju så otroligt mycket bekvämare. Kan Lilla J på julafton så kan väl hennes mamma på ett bröllop och en nyårsfest. Eller?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0