Ytterligare dagar på kontot


I helgen tänkte jag tanken...och det straffar sig med en gång. Man får helt enkelt inte ens tänka att det är skönt att lilla J hållit sig frisk så länge (= två hela veckor i vår lilla VAB-värld!!), då slår det till direkt. Trodde faktiskt att hostan hon haft sen förra veckan skulle ge sig. Istället gjorde febern sitt intåg igår och idag var den alldeles för hög för att förklara med det varma vädret. Det faktum att det regnar och det inte alls är så där svettigt varmt idag kan också vara en bidragande faktor. Det blev till att ringa dagis och jobb och förklara att vi nog inte ses mer innan semestern. Så nu lägger vi till ytterligare en VAB-vecka på kontot. Finns det inte något slags rekord sen innan, för det har jag nog slagit nu i så fall.

Fördelen med VAB är att jag nu hinner med alla mina miljoner listor inför semestern nästa vecka. Vi ska iväg på sommarläger i skärgården en vecka och då måste det packas och förberedas. Och ska det packas och förberedas KRÄVS det listor. Det blir listor med: kläder som ska med (en för varje barn och en för mig... M får sköta sin packning själv), ätbart och drickbart som måste med (typ godis, ostbågar, chips, läsk, öl och vin), vad som måste göras hemma innan vi åker, vad som inte ska göras innan vi åker, nödvändiga prylar som inte får glömmas (t.ex. datorn, mobilen, mp3:n, myggspray och öronproppar), saker som måste inhandlas etc.

Sen kan jag dessutom hålla stenkoll på alla vädersajter och därmed nästa veckas väder. För gör jag inte det kan man slå sig i backen på att det blir 13 grader, storm och spöregn hela veckan. Det hänger helt enkelt BARA på mig om vi ska få sol-och badväder.

Nackdelen med VAB är att jag verkligen skulle behöva vara på jobbet, både för mitt lönekontos och mina arbetskamraters skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0