Bränt

Tänk, man lär sig minst något varje dag...
Igår lärde jag mig att det inte alls är någon bra idé att koka ris och blogga samtidigt. I alla fall inte sätta på ris på plattan för att koka upp och sen gå därifrån och sätta sig framför datorn. Resultat: en spishäll full med överkokat risvatten, en kastrull som troligen aldrig går att få helt ren och ris som fläckvis blivit brunfärgat i översta lagret och helt svart i det understa lagret... och smakar smått "rökigt".
Bränt, brunfläckigt ris...

Men med ugnsstekta kycklingfiléer, grönpepparsås och cocktailtomater gick det att äta ändå... Det var bara att låtsas att det var kycklingen som smakade smått bränt, som om den var grillad på lite för varm kolgrill.
Bränt ris, ugnsstekt kyckling, görnpepparsås och cocktailtomater...

Nu känns det som om hjärnan också kokat över av allt som händer om mig och kring mig... på jobbet och hemma... Dags att testa om den kan svalna av under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0