Jobb

Wow, idag har jag varit på jobbet... hela dagen. Nu hoppas jag på hela veckan. Men det kan man aldrig så noga veta... helt plötsligt är det där igen, VAB-trollet. Vill så klart hemskt gärna vara hemma med vårt lilla busfrö, men inte när hon är sjuk och till råga på allt förlorar man massa lön. Visst man får ersättning från Försäkringskassan... någon gång nästa år eller något. Har inte sett röken av några pengar ens för mina VAB-dagar i början av februari. Tur jag inte är ensamstående, då hade det blivit krångligt att betala alla räkningar.
Annars känner jag mig halvdöd idag. Gårdagen var rätt rörig, både i praktiken och psykiskt, men återkommer om det senare.
Idag var jag duktig och traskade över till reumatologen och tog de obligatoriska "varannan-vecka-blodproverna" så de kan hålla koll på mina levervärden och alla andra värden man kan hitta i blodet. Har så smått börjat vänja mig vid dessa förut så förhatliga prover. Men idag gjorde det ONT. Sköterskan som stack mig var väldigt trevlig och tillmötesgående, men sticka kunde hon inte. Dessutom drog hon åt stasen något extremt... och det är nog det jag tycker är värst av allt.
Hoppas på att det är den andra sköterskan som sticker mig nästa gång...
Nu plingade klockan på mikron och sa till mig att det är dags att vända kycklingfiléerna i ugnen... Snart är det mat och sen väntar den efterlängtade sängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0