Kalas

Det vrålsnöar ute, lilltjejen hostar så hon nästa kräks på nätterna (blir troligen VAB imorgon) och mina leder värker riktigt illa. Det känns som om dagen kunde varit bättre.
Men på den positiva sidan kan jag säga att min hals är bättre, bara lite envis hosta kvar, och att jag fortfarande är feberfri så jag kan börja ta mina mediciner mot reumatismen på onsdag. Hoppas dessutom på att lilla J kan gå på dagis på onsdag så jag kan återvända till jobbet.
I lördags hade jag till slut mitt lilla födelsedagskalas med familjen, föräldrarna, systeryster och svärföräldrarna. Jag fick finfina presenter (pengar, presentkort på kläder, fin blå glasfisk, chokladask... av stordottern..., blompinne i form av en mus... från sonen... och vårgul blombukett) och så åt vi varm smörgåstårta med operatårta och kaffe till efterrätt. Naturligtvis tittade vi även på Melodifestivalen och vräkte i oss massa godis, popcorn, snacks och läsk. Det var precis som en kalas-lördag ska vara med andra ord.
Nu börjar nog lilla J tröttna på sin fåtölj och tv:n (trots att det är "Glada grodans gäng" som visas) och behöver sysselsättas lite. Kaffe och lite överbliven tårta skulle inte sitta fel heller.
Min vackra vårgula födelsedagsbukett


Fin blå glasfisk som ska få stå i proppfulla vitrinskåpet


De jättefina örhängena jag fick av min älskade M på min riktiga födelsedag (något suddig bild dock), som kom i...


den här vackra porslinsasken


Lilla barnstolen från IKEA som Lilla J nu tröttnat på och överlåtit till Stora nallen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0