Hjälp, idag

har jag varit hemma med alla tre fredagströtta barnen, eftersom storbarnen hade studiedag. Tala om att bli totalt slut! Stora barnen lekte, bråkade, skulle ha hjälp med än det ena än det andra om vart annat och så bråkade de lite (mycket) till, och lilltroll pockade på uppmärksamhet oavbrutet. Jag fick som tur var en liten paus i det hela när väninnan kom på besök och vi lämnade stora barnen hemma för en välbehövlig långpromenad.
När vi kom hem igen var fika med nygjorda chokladbollar (eller negerbollar som det står i min rätt gamla bakbok "7 sorters kakor"), kaffe (som jag visserligen fixat och hällt upp i termos innan promenaden), kokosbollar och saft framdukat. Ibland är de bara för söta min stora små!!
Men sen kom bråken igång igen.
Sen hade jag utvecklingssamtal på Jolines dagis kl. 14:00 på dags-schemat, och fick ta med alla tre barnen eftersom E och T verkligen INTE kunde tänka sig att vara ensamma hemma igen. Eftersom dagiset inte ligger alltför långt ifrån vårt hus promenerade vi dit. Och HELA vägen hade min älskade stora dotter en "diskussions-monolog" om varför hon och lillebror jämt bråkar och att hon vill ändra på sig men inte kan och att hon vill vara som mig och min bror (som tillhör de få syskon som väldigt sällan bråkade när de var små) etc etc. Det var gråt och tjat och tandgnissel... och en till slut väldigt irriterad mamma... hela vägen. Till slut gav jag upp och slutade svara henne, det hjälpte ju inte vad jag än sa... Jag ser INTE fram emot hennes tonårsperiod om man säger så.
Kvällen har jag tillbringat på badhuset med sonen som går på intensivsimskola inför sommaren, i affären inhandlandes kvällens mat och sen lagandes mat i köket och ätandes i matrummet.
Nu har jag landat i soffan, men ska bege mig till sängen som intensivt kallar på mig där uppe i sovrummet.
Imorgon hoppas jag på att hinna med lite mer terapijobb i trädgården (mer kirskål ska bort bl.a.) och sen är det kalas för systeryster som fyllt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0