Köttfärslimpa

Ikväll blir det köttfärslimpa till kvällsmat. Egentligen är det något jag brukar laga på helger, lite "finare" mat liksom. Men nu har jag varit sugen på det länge och dessutom varit dålig på att laga riktig kvällsmat denna vecka. När man är förkyld behöver man muntras upp med riktig mat så mycket som möjligt, och vad är då bättre än köttfärslimpa (med potatis och champinjonsås... och kanske lite grönsaker också då). *Ler*. Annars travar dagarna på som vanligt. Är hemma med Lilla J som fortfarande inte är 100. Jag blir galen på dessa förkylningsvirusar (magvirusarna har lämnat oss för denna gång, hoppas jag). Nu verkar de även hittat mig och min hals. Dessutom har björkarna börjat attackera, så jag har fått rota fram mina allergitabletter, tur att de finns!
Dags att sätta igång med matlagningen om vi ska få någon kvällsmat innan natten är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0