Kalas, bilproblem och snökaos

Nej då, jag har inte återgått till idet. Det är bara vårt internet som är inne ni någon slags vinterdvala och loggar ut sig titt som tätt, vilket gör det aningen besvärligt att blogga.

Kalasen är över!! Det är väldigt trevligt med kalas, men fy vad trött man blir. Lilla J kan i alla fall inte klaga på att hon inte blivit firad. Det har varit tårta, presenter och trevligt sällskap i överflöd.

födelsedagstårta


födelsedagspresenter


sagostund med storebror i nya myshörnan, skönt när man är trött efter massa firande.

Idag är jag hemma och tar mig absolut ingenstans. Snön vräker ner där ute och bilen står i garaget och vill inte köras. Bokstavligt talat. Den la av helt och hållet i torsdags, så sambon fick bogsera mig hem från stan. Sen har han och bilskrället spenderat kvällarna i garaget. Bränslepumpsproblem löd visst domen. Och mycket riktigt gick den igång när pumpen var bytt. Tyvärr går den väldigt hackigt och igår började en varningslampa med en motor på lysa när jag var på väg till tandläkaren med sonen. Så nu står den lilla bilen inparkerad i garaget igen, i väntan på en annan, mycket dyrare, bränslepump. Det är som jag alltid sagt. Bilar är något nödvändigt ont...
Lite tur i oturen är väl att bilen valt att gå sönder just nu i och för sig, eftersom mina bihålor verkar gilla det här med inflammationer och inte alls får mig att må bra. Kan vara så att kroppen säger ifrån en aning efter allt ståhej den senaste tiden.
3 månader av överjordisk trötthet, illamående, reumatismvärk som jag inte kan kurera hur som helst, ständiga kisspauser på toaletten och på det en massa födelsedagar och andra jippon. Måste erkänna att jag några gånger undrat varför jag blev så glad över det där lilla plusset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0