Ändrade fredagsplaner

Mår blä just nu, så det blir inget inlägg av värde precis (om det någonsin är det...). Skulle hjälpt mina syskon att rensa bland våra grejer i föräldrarnas källare ikväll, och sen hänga hos systern och hennes fru intagandes starkare drycker. Hade ju varit supertrevligt om inte magen varit i uppror och jag behövt springa på toa hela tiden (kan ha något med blåbärspajen jag hittade i frysen och åt igår, den såg något suspekt ut men smakade rätt okey). Tror jag intar soffläge framför tv:n tillsammans med sambon ikväll istället och kommer igen imorgon. Med tanke på hur de ser ut i mammas och pappas källare lär syskonen inte hinna klart ikväll i vilket fall (än mindre när de dessutom ska inkludera dricka av det starkare slaget och kalla det städfest).
Sen måste jag verkligen, verkligen ta tag i min skörd av grönsaker och frukter här hemma. Det ska torkas tomater och chilifrukter och kokas äppelmos bland annat. Vet bara inte när jag ska få tid och ork till detta.

har plockats av och ska torkas

och dessa likaså

Det sista av äppelskörden, har betydligt fler äpplen i boden som måste tas omhand (=kokas till äppelmos)

Kommentarer
Postat av: Liz

hej, sys! hoppas du bli bättre snart. tänker på dig... stor kram! (i am so making up swedish)

2010-10-15 @ 15:12:18
URL: http://liz-lina.se
Postat av: Ulrika

Det ser jättebra ut Liz, du är duktig! Magen känns lite bättre så det var nog blåbärspajen. Ses säkert imorgon. Ha det så trevligt med mina syskon! Kram

2010-10-15 @ 19:15:06
URL: http://lillaulle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0