Sysselsättningsproblem? Nä sånt existerar inte vad jag vet

Vad jag sysselsätter mig med om dagarna?!
Jag går upp omänskligt tidigt, enligt mig själv, (vid sådär kvart över fem, halv sex). I alla fall när man vaknat sådär 3-4 gånger under natten. Busspendlar till (och även ifrån) jobbet i grannstaden. Jobbar och sliter med att hitta, eller kanske helst inte hitta, bakterier i prover från vårdcentraler och sjukhus. Hämtar barn. Lagar mat och försöker få ordning på köket. Läser läxor (fast inte mina egna, sådana har jag äntligen slutat med... fast det var faktiskt inte så länge sen).  Nattar barn. Gråter i soffan framför Sofias änglar eller något annat känslosamt program som jag tydligen dras till nu när jag är som mest gravidhormonell och överkänslig. Går och lägger mig klockan nio i hopp om att somna tidigt och få lite extra timmars sömn innan det är dags att vakna första gången under natten (vid cirkus klockan ett) och ta kisspaus. Vaknar ytterligare 2-3 gånger. Stänger av väckarklockan... och cirkeln är sluten.

Såg förresten att jag formulerat mig lite fel i förra inlägget. Självklart skulle det stå "vilka saker" och inte "vad" dottern bidragit med till mitt sängbord. Eftersom Faster Britt var först och gissat rätt på 2 av 3 saker (hade säkert prickat in den tredje också om jag formulerat mig rätt)... och dessutom är väldigt snäll... vinner hon så klart ett läppcerat. Du får det nästa gång vi ses Britt!
Och Barb, nästa gång du kommer hit och hälsar på får du självklart ett du också.

Men oj, nu är klockan tio över nio! Dags att skynda sig i säng

Kommentarer
Postat av: Barb

Tack snälla, i förskott!

2011-02-11 @ 02:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0