Men solen lyste i alla fall

Dagen idag kommer inte gå till historien som den bästa i mitt liv precis.
På grund av dålig sömn och mardrömmar, snorande näsa (som gett mig såriga näsborrar och dito överläpp), förvärkar och tre barn som busat upp varann (varvat med ständiga rop på hjälp med allt mellan himmel och jord) har humöret och orken inte varit på topp. Dessutom ville filerna till nya talboken inte laddas över i rätt ordning till min Mp3. Talbok i öronen är den enda räddningen när jag måste städa och fixa här hemma. Det var inte många trevliga ord som slapp ur min mun en stund där på förmiddagen (och jag var nog inte helt trevlig mot mina stackars barn heller)
Till slut fick jag iaf ordning på boken, och kan nu ikväll konstatera att jag ändå fick lite gjort trots de irriterande timmarna framför datorn med talboksfilerna och springandet till toaletten för att hämta nytt papper att snyta mig med. Nu har jag bestämt mig för att näsan, drömmarna och Knyttet i magen ska hålla sig i schack i natt så jag får sova och kan bli en trevligare mamma och människa imorgon.


Men det var fint (om än alldeles för kallt) väder ute i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0