Variation ska vara bra har jag hört... hmmm

Åh vad jag var glad igår morse. Jag hade bara vaknat två gånger på natten och eftersom snuvan för en gångs skull inte var så farlig somnade jag om efter toabesöken. Det kändes som jag inte sovit så länge på ett halvår... eller vänta nu, det hade jag nog inte heller.
Lika glad som jag var igår var jag irriterad, trött och arg i morse. För näsan tog igen allt i natt och när jag vaknade första gången var jag så täppt att det nästintill satt i halsen. Det var bara att ta med sig nässprayen till toabesöket, och sen invänta snorandet som kommer när slemhinnorna slappnar av igen. Det tog "bara" 1 timma innan jag kunde lägga mig igen och sammanlagt ca 1 timma och 45 min innan jag sov. Sen vaknade jag 2,5 timma senare och gjorde om samma procedur. Tror det gick åt en hel hushållsrulle, och en himla massa hudceller under min näsa innan jag var klar.
Tur det finns internet så man kan fördriva tiden i alla fall. Synd dock att i stort sett alla sover, så det inte händer något på vare sig facebook eller nyhetssidorna (mer än små värdelösa, ointressanta notiser som någon stackare måste sitta och uppdatera nyhetssidan med då och då... för att sådana som jag ska få lite varierad, men inte så innehållsrik läsning).
När väckarklockan ringde övervägde jag starkt att ställa fram alarmet en halvtimma och ta en senare buss, men eftersom näsan var täppt igen var det ingen idé att försöka somna om. Nu tog dock väntan på att kunna andas normalt igen, påklädning, frukost och smörgåsbredning till förmiddagens fika på jobbet (alltså till mig själv, de andra får ha med sig egna mackor) lite längre tid än beräknat, så det får bli den senare bussen iaf.
Just nu sitter jag och väntar på att det ska bli dags att gå ut till smällkalla bilen och fara iväg och tänker irriterat att den har graviditeten kommer jag minnas som den snorigaste i mannaminne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0