Narnia och utebröllop, två nästan helt olika världar...

Igår utnyttjade vi äntligen det sista av vår julklapp jag och M fick 2008... presentkort på bio. Någon vecka innan jul, ni vet när man har som mest att göra, upptäckte jag att presentkortet hade 300 kr kvar och gick ut den 21 december. Snälla som de var på SF förlängde de giltighetstiden till den 10 januari i år (tydligen ingick kortet i någon speciell julgrejsemojs så de kunde göra så). Så vi lånade hem Lilla Js farmor och farfar som barnvakt och tog med oss de stora barnen till Narnias värld.
Nej, det blev inte 3D och inte ens engelskt tal (T tycker 3D är läskigt och varken förstår engelska eller hinner läsa svensk text än) men den var bra ändå. E skippade godiset och köpte en STOR popcorn istället. Efteråt insåg hon att den nog var lite väl stor och konstaterade att nästa gång fick det nog räcka med en mellan, eller kanske en liten. Lillebror fick överta det sista i popcornburken när vi släppte av honom hos sin farmor och farfar.

Idag gör vi oss iordning för bröllop (nej inte vårt). Cermonin ska hållas ute, så jag vet e´sjutton hur jag ska hålla mig varm. Det skulle serveras varma alkoholhaltiga drycker under tiden, men det hjälper ju inte mig precis. Lill-skrutt i magen vill nog inte ha någon alkoholhaltig dryck gissar jag...
Får väl ta med termobyxorna och varmaste täckjackan eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0