Bortglömt och nu funnet

I ett desperat försök att göra något åt min näsa (vars innanmäte just nu känns som just torkade grisöron... ) började jag gå igenom mina eteriska oljor och örter för att se om jag hade något bra att blanda ihop. Jag hittade eterisk olja av pepparmynta och av grönmynta och tänkte att det kan kanske vara något. Och ja, efter att ha droppat i några droppar av vardera eterisk olja i några matskedar rapsolja och sen baddat insidan av näsan med hjälp av en tops både lättade täppan en hel del och näsväggarna mjuknade.

Bland oljorna låg även en påse med mina egentillverkade läppcerat. Dem hade jag alldeles glömt bort (förutom det jag använt mig av nu under förkylningen då läpparna har varit snustorra eftersom det mesta av andningen gått genom munnen).
Tillverkningen av dem har av olika anledningar legat nere några år, men nu är de tillbaka
Visserligen med att annat namn men med samma innehåll (endast naturliga vaxer och oljor och med bivax och egenextraherad ringblomsolja som bas). Än så länge finns det bara med mild citrusdoft, men till sommaren kommer helt säkert mynta-ceratet tillbaka också.
Skulle man vilja köpa ett läppcerat eller flera kostar de 35 kr/st (plus porto om det behövs skickas på posten). Skicka i så fall ett mail till [email protected] så får vi komma överens om betalning- och leveranssätt.

Kommentarer
Postat av: Barb

net on net bjuder på fri frakt...



När Carissa kommer dit under sommaren hoppas jag att hon tar hem med sig läppceratet som jag vann på tävlingen här Ö+= oops I guess the smiley face isn't the same on the Swedish keyboard :-)

2011-03-28 @ 13:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0