Dagens utmaning

Äntligen börjar hostan så smått ge med sig.
Nästäppan däremot är gräslig. Och är jag inte täppt, så är slemhinnorna snustorra vilket inte är mycket bättre. Jag har märkt att det på något vis blir svårt att tillgodose sig luft och syre när insidan av näsan känns som torkade grisöron.
Börjar även bli lite smått orolig för att jag är på väg att utveckla nässpray-beroende.
Därför försöker jag hålla mig borta från denna lilla flaska idag (och då är det ändå bara barn-nässpray)
Och bara använda mig av saltlösning (som inte är beroendeframkallande)
Bortsett från att det inte är riktigt lika effektivt och måste användas oftare, plus att det svider som havsvatten i näsan när lösningen sprutas in, så funkar det hyfsat än så länge.
Hoppas så att detta ska få ordning på det hela så jag får sova på nätterna igen, för det är då det är som värst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0